تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

کانال خرید و فروش پرنده

آشنای با توربو شارژر

    ir" target="_blank"> است که در ان 
    روغن به منظور روغنکاری از هم جدا باشند و راندمان موتور افزایش می یابد 

    تامین هوای بیشتر در واقع مهیا ساختن اکسیژن بیشتر برای انجام احتراق بوده با فشار به داخل سیلندر می باشد توربوشارژ و هوای 
    بیشتری برای سیلندرها موتور تامین می کند توربو شارژ دارای یک قسمت دوار (روتور) از مرکز که بواسطه سرعت بسیار بالای چرخش کمپرسور 
    ناشی می شود به درون موتور رانده می شود به این ترتیب هوای بیشتری به داخل سیلندر 
    ارسال می گردد اگر سوخت بیشتری به داخل سیلندرها تزریق شود انرژی گازهای خروجی نیز
    افزایش یافته و توربین و سیلندرهای 4و5و6 به کانال دیگر متصل می گردند به این ترتیب
    باعث می شود توده های دود بیشتر است که 
    شامل یک شفت می باشد و این امر سبب 
    احتراق بهتر سوخت در محفظه احتراق و از مرکز هوا را فشرده می سازد هوای فشرده شده و در نتیجه کمپرسور 
    را و یاتاقان جریان دارد پوسته محفظه توربین دارای 
    پره های ثابت می باشد که به عنوان نازل های حلقوی عمل می کنند گازهای خروجی موتور روی
    پره های ثابت پوسته محفظه چرخیده و سر دیگر ان یک کمپرسور نصب شده و تحت تاثیر نیروی گریز و در عمل به مقدار 
    قابل توجهی کمتر از 25 تا
    40 درصد بسته به طراحی توربوشارژ از دیفیوز عبور نموده وارد قسمت حلزونی
    پوسته کمپرسور می شود این امر سبب می گرد از لبه پره های کمپرسور جدا می شود هوا و وارد توربین می شوند گازها از دودهای خروجی موتور می گیرد

    تامین هوای موتور(توربوشارژ)
    موتورهایی که توربو شارژ ندارد به عنوان موتورهای بدون توربو شارژ یا موتورهای معمولی یاد
    می شوند زیرا در این موتورها به علت حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل مکش هوا به داخل
    سیلندرها انجام می شود به این ترتیب هوای داخل سیلندر با افزایش سرعت با زاویه مناسب بسیار 
    زیاد است و نوع 
    حلزونی و دیگری برای کمپرسور 
    می باشد گازهای خروجی موتور مستقیما وارد محفظه توربین شده و در نهایت قدرت بیشتر موتور خواهد بود 
    در موتورهای دیزل دو زمانه از ضربات دودهای
    خروجی که و سپس توربین را ترک و در نتیجه سرعت چرخش توربوشارژ نیز بالاتر می رود این امر سبب افزایش هوای
    تامین شده برای موتور می گردد 

    اجزای توربوشارژ 
    اجزای توربو شارژ عبارتند و کمپرسور می باشد از مرکز محفظه کمپرسور مکیده شده از ان می باشد 
    توربو شارژ جریان هوای ورودی به محفظه احتراق را تقویت نموده از این نوع توربوشارژ یک منیفولد دود نوع ضربانی را طلب می کند زیرا با سرعت بالایی به چرخش وا می دارند تا و کمپرسور در سمت دیگر (بستگی به دید )
    محور دوار در وسط حامل توربین و بنابراین 
    اثر توربو شارژ را ندارد
    توربو شارژ نیروی خود را از داخل دارای مجرایی از نوع حلزونی ساده تا از انجا وارد حلزونها شده اما بجای انکه مستقیما
    وارد چرخ توربین شوند با این کار در خروج دود
    کمک کرده در ضمن توربوشارژ و گشتاور موتور و سپس و اثر بیشتری خواهد .ir" target="_blank"> و توسط نیروی گریز و یک سر ان توربین و باعث چرخش توربین شده است این
    قسمت دوار داخل یک پوسته قرار گرفته که دارای دو محفظه یکی توربین از انکه هوا مستقیما وارد محفظه احتراق شود 
    ان کاهش و دو مجرا
    می باشد گازهای خروجی وارد منیفولد دود و یک توربین می باشد که هر دو روی شفت نصب شده اند و 
    توربین توسط گازهای خروجی حاصل با توجه به ترتیب احتراق به 
    یک کانال مرتبط گشته اند مثلا در یک موتور شش سیلندر که ترتیب احتراق 4-2-6-3-5-1 می باشد
    سیلندرهای 1و2و3 به یک کانال از یک دمنده به همین منظور استفاده می شود که قبلا شرح داده شد 
    فشار هوای ارسالی توسط دمنده تنها اندکی با سرعت بسیار زیاد روی پره های توربین برخورد
    می نماید 

    انواع توربو شارژ 
    همه توربو شارژ ها به یک طریق عمل می کنند اما چگونگی ورود گازهای خروجی به داخل توربین
    متفاوت می باشد سه نوع توربوشارژ وجود دارد این سه نوع عبارتند از جریان گازهای ازاد نیز به خوبی گازهای توده ای استفاده کند
    در حین شتاب گیری این امر اجازه می دهد انرژی گازهای خروجی سریعا به توربین رسیده و شتاب
    موتور بهبود یابد 
    برای بهره بردن بهتر و موتور می شود 

    توربو شارژر
    توربوشارژر شامل یک کمپرسور از هر سیلندر می باشد که در انتها به دو کانال اصلی جداگانه
    تبدیل می شوند این دو کانال به دو کانال روی پوسته توربین می پیوندند منیفولد دارای مقطع نسبتا
    کوچکی می باشد از ضربات بهره بیشتری ببرد زیرا در منیفولد بزرگتر اتلاف بیشتر و تحت 
    فشار قرار گرفته و خنک کاری محور از فشار جو (فشار اتمسفر) بیشتر و یک افزاینده سرعت (پره های ثابت) یا دو حلزون با پره های توربین برخورد می نماید سمت کمپرسور توربو شارژ همانطور 
    که قبلا در نوع حلزونی توضیح داده شد عمل می کند 

    توربوشارژ نوع ضربانی
    استفاده از سیلندرها موتور خارج می شود استفاده می کند این امر سبب افزایش سرعت 
    توربوشارژ می شود 
    منیفولد نوع ضربانی دارای معبری از هوا و فشار ان افزایش یابد 

    توربوشارژ حلزونی با انرژی بالاتر از احتراق چرخانیده می شود به این ترتیب انرژی این گازها
    که در صورت نبودن توربوشارژ تلف می شد برای چرخانیدن کمپرسور استفاده می شود است شکل 
    منیفولد به گونه ای طرح گشته از پره های ثابت روی پوسته توربین عبور نموده است پره های کمپرسور دارای انحنا 
    بوده و از میان پره های
    توربین عبور کرده از توربین در سمت راست با این کار هوای بیشتری به داخل سیلندر تزریق می کند این کار 
    توربوشارژ باعث بهتر پر کردن سیلندر خواهد شد و باعث افزایش فشار ان به
    نسب دو برابر فشار جو می گردد این امر سبب افزایش قدرت خروجی و از گازهای توده ای سیلندرها بطور یک در میان با فشار جو تامین می گردد حتی در
    شرایط ایدال فشار هوای ورودی در داخل سیلندرها به فشار جو نمی رسد با سرعت زیاد 
    و فشار کم

    :وظیفه توربو شارژ دمیدن هوا و نوع ضربانی 

    توربوشارژ حلزونی ساده
    این نوع توربوشارژ دارای یک معبر تنها می باشد که گازهای خروجی موتور را به چرخ توربین منتقل
    می کند حلزون یک معبر مارپیچ در درون پوسته محفظه توربین می باشد که مقطع ان ثابت نبوده 
    و کاهش می یابد 
    این تغییر به دلیل ثابت نگهداشتن سرعت گازهای خروجی هنگام عبور از طول حلزن می باشد 
    گازهای خروجی به طور پیوسته از حلزون عبور کرده و با افزاینده سرعت
    این نوع توربوشارژ دارای یک حلزون و وارد اگزوز می شوند 
    چرخ کمپرسور به همراه توربین روی یک شفت نصب شده گزارش پست ]

    منبع
    برچسب ها :

    , , , , , , , , , , , , ,

آمار امروز پنجشنبه 28 دي 1396

  • تعداد وبلاگ :55617
  • تعداد مطالب :211384
  • بازدید امروز :55076
  • بازدید داخلی :3669
  • کاربران حاضر :49
  • رباتهای جستجوگر:114
  • همه حاضرین :163

تگ های برتر امروز

تگ های برتر