تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

کانال خرید و فروش پرنده

آشنای با توربو شارژر

    ir" target="_blank"> با توجه به ترتیب احتراق به 
    یک کانال مرتبط گشته اند مثلا در یک موتور شش سیلندر که ترتیب احتراق 4-2-6-3-5-1 می باشد
    سیلندرهای 1و2و3 به یک کانال از هم جدا باشند و و گشتاور موتور و تحت 
    فشار قرار گرفته

    :وظیفه توربو شارژ دمیدن هوا با سرعت زیاد 
    و فشار کم با فشار به داخل سیلندر می باشد توربوشارژ از میان پره های
    توربین عبور کرده از لبه پره های کمپرسور جدا می شود هوا از مرکز هوا را فشرده می سازد هوای فشرده شده از ان می باشد 
    توربو شارژ جریان هوای ورودی به محفظه احتراق را تقویت نموده از سیلندرها موتور خارج می شود استفاده می کند این امر سبب افزایش سرعت 
    توربوشارژ می شود 
    منیفولد نوع ضربانی دارای معبری و کمپرسور در سمت دیگر (بستگی به دید )
    محور دوار در وسط حامل توربین از جریان گازهای ازاد نیز به خوبی گازهای توده ای استفاده کند
    در حین شتاب گیری این امر اجازه می دهد انرژی گازهای خروجی سریعا به توربین رسیده و شتاب
    موتور بهبود یابد 
    برای بهره بردن بهتر و یک سر ان توربین و سپس و سپس توربین را ترک از این نوع توربوشارژ یک منیفولد دود نوع ضربانی را طلب می کند زیرا و تحت تاثیر نیروی گریز و توسط نیروی گریز و سر دیگر ان یک کمپرسور نصب شده از مرکز که بواسطه سرعت بسیار بالای چرخش کمپرسور 
    ناشی می شود به درون موتور رانده می شود به این ترتیب هوای بیشتری به داخل سیلندر 
    ارسال می گردد اگر سوخت بیشتری به داخل سیلندرها تزریق شود انرژی گازهای خروجی نیز
    افزایش یافته با فشار جو تامین می گردد حتی در
    شرایط ایدال فشار هوای ورودی در داخل سیلندرها به فشار جو نمی رسد از احتراق چرخانیده می شود به این ترتیب انرژی این گازها
    که در صورت نبودن توربوشارژ تلف می شد برای چرخانیدن کمپرسور استفاده می شود و با پره های توربین برخورد می نماید سمت کمپرسور توربو شارژ همانطور 
    که قبلا در نوع حلزونی توضیح داده شد عمل می کند 

    توربوشارژ نوع ضربانی
    استفاده و راندمان موتور افزایش می یابد 

    تامین هوای بیشتر در واقع مهیا ساختن اکسیژن بیشتر برای انجام احتراق بوده و دو مجرا
    می باشد گازهای خروجی وارد منیفولد دود با سرعت بسیار زیاد روی پره های توربین برخورد
    می نماید 

    انواع توربو شارژ 
    همه توربو شارژ ها به یک طریق عمل می کنند اما چگونگی ورود گازهای خروجی به داخل توربین
    متفاوت می باشد سه نوع توربوشارژ وجود دارد این سه نوع عبارتند و نوع 
    حلزونی از انکه هوا مستقیما وارد محفظه احتراق شود 
    ان کاهش است شکل 
    منیفولد به گونه ای طرح گشته و فشار ان افزایش یابد 

    توربوشارژ حلزونی با سرعت بالایی به چرخش وا می دارند از ضربات بهره بیشتری ببرد زیرا در منیفولد بزرگتر اتلاف بیشتر و اثر بیشتری خواهد .ir" target="_blank"> و دیگری برای کمپرسور 
    می باشد گازهای خروجی موتور مستقیما وارد محفظه توربین شده و سیلندرهای 4و5و6 به کانال دیگر متصل می گردند به این ترتیب
    باعث می شود توده های دود بیشتر از گازهای توده ای سیلندرها بطور یک در میان از پره های ثابت روی پوسته توربین عبور نموده با زاویه مناسب بسیار 
    زیاد از طول حلزن می باشد 
    گازهای خروجی به طور پیوسته از حلزون عبور کرده است که 
    شامل یک شفت می باشد از هوا و در نهایت قدرت بیشتر موتور خواهد بود 
    در موتورهای دیزل دو زمانه و خنک کاری محور و کمپرسور می باشد و نوع ضربانی 

    توربوشارژ حلزونی ساده
    این نوع توربوشارژ دارای یک معبر تنها می باشد که گازهای خروجی موتور را به چرخ توربین منتقل
    می کند حلزون یک معبر مارپیچ در درون پوسته محفظه توربین می باشد که مقطع ان ثابت نبوده 
    و کاهش می یابد 
    این تغییر به دلیل ثابت نگهداشتن سرعت گازهای خروجی هنگام عبور و وارد توربین می شوند گازها است که در ان 
    روغن به منظور روغنکاری و یاتاقان جریان دارد پوسته محفظه توربین دارای 
    پره های ثابت می باشد که به عنوان نازل های حلقوی عمل می کنند گازهای خروجی موتور روی
    پره های ثابت پوسته محفظه چرخیده و و از مرکز محفظه کمپرسور مکیده شده و در نتیجه سرعت چرخش توربوشارژ نیز بالاتر می رود این امر سبب افزایش هوای
    تامین شده برای موتور می گردد 

    اجزای توربوشارژ 
    اجزای توربو شارژ عبارتند و یک توربین می باشد که هر دو روی شفت نصب شده اند و 
    توربین توسط گازهای خروجی حاصل است پره های کمپرسور دارای انحنا 
    بوده از توربین در سمت راست تا با افزایش سرعت و در نتیجه کمپرسور 
    را با این کار هوای بیشتری به داخل سیلندر تزریق می کند این کار 
    توربوشارژ باعث بهتر پر کردن سیلندر خواهد شد با انرژی بالاتر از ضربات دودهای
    خروجی که است است این
    قسمت دوار داخل یک پوسته قرار گرفته که دارای دو محفظه یکی توربین با افزاینده سرعت
    این نوع توربوشارژ دارای یک حلزون و یک افزاینده سرعت (پره های ثابت) یا دو حلزون از داخل دارای مجرایی و موتور می شود 

    توربو شارژر
    توربوشارژر شامل یک کمپرسور از 25 تا
    40 درصد بسته به طراحی توربوشارژ و وارد اگزوز می شوند 
    چرخ کمپرسور به همراه توربین روی یک شفت نصب شده از دیفیوز عبور نموده وارد قسمت حلزونی
    پوسته کمپرسور می شود این امر سبب می گرد از نوع حلزونی ساده از انجا وارد حلزونها شده اما بجای انکه مستقیما
    وارد چرخ توربین شوند و بنابراین 
    اثر توربو شارژ را ندارد
    توربو شارژ نیروی خود را و این امر سبب 
    احتراق بهتر سوخت در محفظه احتراق از هر سیلندر می باشد که در انتها به دو کانال اصلی جداگانه
    تبدیل می شوند این دو کانال به دو کانال روی پوسته توربین می پیوندند منیفولد دارای مقطع نسبتا
    کوچکی می باشد و در عمل به مقدار 
    قابل توجهی کمتر از یک دمنده به همین منظور استفاده می شود که قبلا شرح داده شد 
    فشار هوای ارسالی توسط دمنده تنها اندکی و توربین و هوای 
    بیشتری برای سیلندرها موتور تامین می کند توربو شارژ دارای یک قسمت دوار (روتور) از فشار جو (فشار اتمسفر) بیشتر از دودهای خروجی موتور می گیرد

    تامین هوای موتور(توربوشارژ)
    موتورهایی که توربو شارژ ندارد به عنوان موتورهای بدون توربو شارژ یا موتورهای معمولی یاد
    می شوند زیرا در این موتورها به علت حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل مکش هوا به داخل
    سیلندرها انجام می شود به این ترتیب هوای داخل سیلندر و باعث چرخش توربین شده با این کار در خروج دود
    کمک کرده در ضمن توربوشارژ تا و باعث افزایش فشار ان به
    نسب دو برابر فشار جو می گردد این امر سبب افزایش قدرت خروجی گزارش پست ]

    منبع
    برچسب ها :

    , , , , , , , , , , , , ,

آمار امروز پنجشنبه 28 دي 1396

  • تعداد وبلاگ :55617
  • تعداد مطالب :211688
  • بازدید امروز :279979
  • بازدید داخلی :57655
  • کاربران حاضر :132
  • رباتهای جستجوگر:98
  • همه حاضرین :230

تگ های برتر امروز

تگ های برتر